Karklud 17-46 Alfabetklude

Det har varet længe, men nu er opskrifterne her endeligt! Opskrifterne her er til karklude, men du er velkommen til at bruge bogstaverne til andre ting. Det kunne være du ville bruge dem til et håndklæde eller babytæppe - og det må du være så hjertens velkommen til.

It has been a while, but the patterns are here! This is dishcloth patterns, but you are welcome to use the letters in other crafts as well. Maybe for a towel or a blanket - you are welcome to do so.

Disse karklude er også med bogstavet nede i venstre hjørne. Hvis du kan finde ud af det må du gerne placere den andre steder på kluden også.

The letters are in the bottom left corner, but if you know how, you are welcome to place the letters in other spots.

Jeg håber dog du henviser til mig, som designer hvis du bruger mine opskrifter.

I hope you refere to me as the designer if you use my patterns.


Du skal bruge bomuld og en hæklenål (Jeg bruger størrelse 3)
Det eneste du skal kunne er luftmasker og stangmasker - Det er jo ikke så svært!

You will have a use cottonyarn and a crochethook ( I use 3 mm). You only need to know chain and double crochet (US terms). -Super easy!

Alle bogstaverne er med en ramme omkring. Denne ramme har gjort det meget lettere for mig at lave bogstaverne. Du er også velkommen til at lave kludene uden rammer om bogstaverne.

All my letters have a frame - the frame makes it easy to follow the pattern, but you are also welcome to remove the frame.

Alle karklude har jeg startet på samme måde. Du må gerne gøre dem kortere eller længere, så de passer til dig.

All my dishcloths are made the same way - but you can make them bigger og smaller. 

Hvert X er et lufthul. Et x betyder at du skal lave en luftmaske og så spring over en maske for så at lave en stangmaske i næste maske.

Every X is a hole. A X is a chain, then skip a stitch, and make a double crochet  in the following stitch.

Jeg har skrevet med rød hvor mange stangmasker der skal være før der kommer et x. 

I have written in red how many double crochet there will be in between the x's.

Start

Start med at lave 60 luftmasker. Lav en stangmaske i 4. luftmaske fra nålen og lav stangmasker hele rækken hen.

Chain 60, make a double crochet in the 4.th chainstitch from the hook and make double crochet all the way to the end.

Lav 2 luftmasker (tæller som en stangmaske). Lav en stangmaske i 4. maske fra nålen. Lav endnu en stangmaske. Begynd mønstret. (Når mønstret er slut hækler du almindelige stangmasker indtil du syntes kluden er stor nok)

Chain 2 (counts as a double crochet). Make a double crochet in 4.th stitch from the hook. Make another double crochet. Begin pattern. (When the pattern is done, you make double crochet untill you think the dishcloth is big enough)

A


 B

 C

 D

 E

 F

 G

 H

 I

 J

 K

 L

 M

 N

 O

 P

 Q

 R

 S

 T

 U

 V

 W

 X

 Y

 Z

 Æ

 Ø

Å


Tak fordi du har valgt at følge min opskrift. Du må gerne tippe mig hvis du bruger mine opskrifter - Jeg bliver helt vildt glad hver gang jeg ser nogle der laver mine ting. Du kan finde mig på facebook og på instagram @kreaida og dele dine billeder med #kreaidadesign

Thank you for following my pattern. Please send me a picture if you use my patterns - I get so so happy everytime I see someone use my patterns. You can find me on Facebook and on Instagram @kreaida og share your pictures with #kreaidadesign


Kommentarer

  1. Hej Ida Marie
    Hvordan kan det være at n og m er små bogstaver, når alle de andre er store? Altså n / m I stedet for N / M

    SvarSlet
  2. Hello! I just discovered these lovely patterns! I was curious: Do you have any patterns for numbers? I was hoping to use these and some numbers to make a wedding Afghan for a cousin of mine. Thank you for your time!

    SvarSlet
    Svar
    1. Not yet - but I could make some, when I'm done with some projects :)

      Slet

Send en kommentar

Populært